Blog yazarı olmak ...

Özellikle Türkiye'de Blogger kavramı maalesef hala çok bilinmemekte. Verilen emekler maddi manevi olarak  çok fazla olan bir alan ve iş aslında. Bundan para kazanan da var bunu hobi gibi sürdüren de. 

Blogger adı altında Instagram'da Twitter'da Facebook'ta çok kişi görmekteyiz. Özellikle güzellik, kozmetik, moda alanında inanılmaz bir yanlış algı oluşmakta. Sosyal medya üzerinden sürdürülen tanıtım ve reklam çalışmaları kişilerin "blogger" kavramını yanlış anlamasına ve " bedava ürün" kapısı olarak görmesine neden olmakta. 

Bu yazıyı yazmak istedim çünkü 8 yıldır blogger yani blog yazarıyım ve yaşadığım hem avantaj hem zorlukları hem fırsatları hem riskleri sizler ile paylaşmak en doğrusu olur dedim.

8 yıldır blog yazarlığı yapmaktayım.  Sosyal medya alanı gelişince Instagram olsun Twitter olsun Facebok olsun biz de yöneldik tabi ki ama nereden bilebiliriz ki pazarın oraya yöneleceğini. 

 Önceleri kendi çabam ile başladım. bazı alışkanlıklarım yerini ne paylaşırım en doğru ürün ne olabilir ile geçti. Bomboş dolabım bir anda makyaj malzemeleri ve ürünlerle dolmaya başladı. Tabi ürünün resmini çekmek  için çekilen  zorluklar ile başlayan serüven var  en başta. Güneşi bekleyen bloggerlar vardır doğru ışık için aydınlatma ışık arayanlar alanlar çoktur. 

Konsept olarak paylaşmak paylaşımlarda dikkat çekmek için aksesuarlar da önemlidir. Bir de onlara maddi harcarsın. saatlerce çekim yaparsın yazısını yazmak için ürünü haftalarca denediğin olur sonra yazısını yazarsın. doğru zamanda paylaşman gerekir. Bu süreçte blog sayfanın tasarımı seni üste çeker tasarımıyla uğraşırsın falan.  Yok yeni ürün ilk bende olsun telaşı olur, ilk yazıyı ben yazayım heyecanı sarar... 

Sosyal medya ile maalesef blog sayfalarından çok firmalar takipçi sayısına bakmaya başladı tabii bu süreçte de sahtekarlıklar sahte takipçi satın almalar ortaya çıktı. Firmalar hala sahte mi değil mi bakmadığı için blog yazarı olduğunuzu gözlerine sokmanız gerekebiliyor. " Benim blog sayfam Alexa sıralamasında şu sırada bakın son postum bu kadar trafikte" dediğinizde sizi anlamayan  sosyal medya uzmanlarıyla karşılaştığım çok oldu.

Firmalar  paylaşım kaliteniz, like sayınız,  takipçi sayınıza bakar oluyor. " bazen eee biz blog yazarı isek bu ınstablogger nedir " dediğimiz bir terim ve kişilerle karşılaşıyoruz bu bazen bizim sorgulamamıza sebep oluyor yaptığımız işi. Şu ınstagram olmasa ya da kapansa o takipçi almış deli gibi firmaların ürünlerine sahip kızlarımız ne yapar diye düşünmüyor muyuz tabi ki düşünüyoruz. 

Bazen çevrenizde "ohh bedava ürünler geliyor ne güzel yorumunu duyabiliyorsunuz" samimi olmak gerekirse 100 tllik ürün geliyor ise biz en az  1000 tl harcıyoruz.  Bu yüzden kaç arkadaşımın maddi olarak yetişemem diyerek bıraktığına şahid olmuşluğum var. 

Ben 2015 yılından itibaren  hesaplarımda makyaj paylaşımı yapmaya başladıktan sonra aslında blog sahibi olmanın çok değerli bir şey olduğunu farkettim. 

Size samimi olarak bir makyaj paylaşımımı nasıl yaptığımı anlatmak bir paylaşım için geçen sürecin nasıl olduğunu anlatmak istiyorum. 

Makyaj için tabi ki makyaj malzemeleriniz çeşit çeşit olmalı ama bunun yanında çok eğitim videosu izlemek gerekiyor. deneyerek pişerek olduğunu fark ettim. Takdir edilmek için maalesef konsept çekim yapmalısınız. 

Marilyn Monroe makyajından pop art makyajına kadar her çeşit makyajdan bahsediyorum. 

Bunlar için yurt dışına gidince peruk mu almadım  en olmadık mağazalardan malzemeler mi almadım. Her gün makyaj yapıyor olmak normal zamanınızda maalesef makyaj yapmamanızı sağlıyor. ( en azından benim için)  eve geliyorsunuz bir  de makyaj yapımı 1 saat ( minimum) çekimi en az 1 saat düzenlemesi yazısı ya da ınstagramda like sayısı ve takipçi artsın diye 5 sn ye uçup giden paylaşım ve sonuç yeniden bir çekim. bu süreç böyle devam ediyor. Ürün paylaş ya da makyaj paylaş ama asıl ve değerli olan  blog sayfanda uzun uzun yazı yaz resmini paylaş ( zoru seviyorsan) hepsi bu... ve bu iş emek işi.  

Tek istenilen de emeğinin karşılığını görmek. Bazen öyle şeyler oluyor ki "lensin doğal değil , shop programı kullandın mı , ay bu çok renkli, sevmedim ) gibi yorumlar duyabiliyorsunuz.  Bilinmeyen şu ki nasıl izlediğiniz reklamlarda bile küçük oyunlar işler var biz de yapıyoruz ama insan kandıracak kadar değil. 

 Bu yorumlar özellikle sorgulatıyor.  Şimdi en başa dönelim hani diyorlar ya blog yazarı mısın ay ne güzel bedava ürün.... Maalesef yanlış... Her ürün her blogger a her gün gelmiyor. Gelse de o Instablogger kavramından dolayı ( Instagramda resim paylaşan bloggerblogger diyorum  ama blogu yok )  biz bu anlattığım emek verici süreci 2 kat yaşıyoruz.  Hem  maddi hem manevi olarak fedakarlık süreci bu... 

Bize destek veren takdir eden herkese ben ve blog yazarı arkadaşlarım adına teşekkür etmek ve emek barındıran bu alanın daha değerinin olmasını umud ediyorum.  

Yorumlar

  1. Özellikle kozmetik bloglarının işi çok zor. Ürünler, denemeler, çekimler herkesin yapabileceği şeyler değil. Büyük emek ve zaman istiyor. Ve tabii belli bir bütçe.

    Firmalar konusunda sana katılıyorum. Maalesef çoğu kaliteye değil takipçi sayısına bakıyor. Onlar için önemli olan daha fazla kişiye ulaşmak çünkü. Bir de firmaya yağ çekmek için papağan olanlar var onlardan bahsetmiyorum bile.

    8 sene çok uzun bir süre. Tebrik ederim gerçekten zor bir şey başarıyorsun. Umarım daha uzun uzun yıllar yazarsın.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar